Bactiguard kallar till skriftligt förfarande för villkorsändring av obligationslånet

Bactiguard har idag kallat till fordringshavarmöte att hållas genom skriftligt förfarande för att besluta om en villkorsändring avseende obligationslånet 2011/2016 daterat den 12 december 2011.

Som ett led i förberedelserna inför den planerade noteringen av bolagets aktier på NASDAQ OMX Stockholm har bolaget infört två aktieklasser i bolaget; dels A-aktier som medför tio röster vardera, dels B-aktier som medför en röst vardera. Bolaget föreslår därför att definitionen av kontrollägarskifte i obligationsvillkoren ändras till att endast avse förändringar i röstinnehav.

Kallelsen innehåller mer information om bolagets begäran om villkorsändring, deltagande och röstning och kan laddas ner på agentens hemsida, corpnordic.com.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Järrsten
CFO
Mobil: 0725-500 089

Bactiguard är ett svenskt medicinteknikföretag som utvecklar, tillverkar och exporterar ett patenterat ytskikt som motverkar bakterietillväxt på sjukvårdsprodukter. Företagets teknologi förhindrar vårdrelaterade infektioner och bidrar till lägre vårdkostnader och minskad antibiotikaanvändning. Bactiguard-behandlade urinvägskatetrar är marknadsledande i USA och Japan, och de senaste åren har bolaget tagit fram en egen produktportfölj med behandlade katetrar för urin-, luft- och blodvägar. Bactiguard är inne i en stark expansionsfas med fokus på nya marknader i EU, Mellanöstern, Asien och Sydamerika. Företaget har ca 60 anställda med huvudkontor i Stockholm och produktionsanläggningar i Markaryd och Malaysia.

Biblioteksgatan 25
Läs mer på www.bactiguard.se