Information rörande Bactiguards företagsobligation

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I USA, AUSTRALIEN, KANADA, HONGKONG ELLER JAPAN.

Styrelsen för Bactiguard Holding AB (publ) (“Bactiguard”) har idag i ett pressmeddelande offentliggjort sin avsikt att fullfölja en börsnotering av Bactiguard på NASDAQ OMX Stockholm. Börsintroduktionen förväntas ske under senare delen av juni 2014.

Innehavare av Bactiguards företagsobligation kommer inför den planerade börsnoteringen att, genom individuella kontakter från Bactiguard, erbjudas*  möjligheten att kvitta sina obligationer mot aktier i Bactiguard, villkorat av att börsnoteringen genomförs. Utfallet i kvittningsemissionen kommer att tillkännages i samband med att anmälningsperioden för allmänheten startar.

Erbjudandet avser kvittning av innehavarens nominella obligationsfordran mot Bactiguard, jämte upplupen ränta per dagen för beslutet om kvittningsemission, mot B-aktier i Bactiguard till ett pris motsvarande introduktionskursen vid börsnoteringen med tillämpning av en premie om 5 procent på obligationsfordrans nominella belopp. Det kommer även finnas möjlighet att sälja kvittade aktier i samband med erbjudandet till allmänheten. Den kurs som ligger till grund för kvittningserbjudandet kommer inte att överstiga 50 kronor per aktie.

Swedbank har utsetts till Lead Manager och Sole Bookrunner och ABG Sundal Collier har utsetts till Co-Lead Manager i samband med den planerade börsnoteringen. Cederquist är legal rådgivare.

*Kvittningserbjudandet riktas endast till de som erhåller erbjudandet per brev från Bolaget, vilket är färre än 150 personer.

Informationen är sådan som Bactiguard Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-05-23, kl 08.15.

Fredrik Järrsten – CFO
fredrik.jarrsten@bactiguard.se