Investerarmöte

Fredagen den 25 april klockan 15.00 kommer ett investerarmöte att hållas för att presentera Bactiguards kvartalsrapport för perioden 1 januari till 31 mars 2014.

Mötet avser även behandla den sedan tidigare föreslagna villkorsändringen avseende obligationslånet 2011/2016.

Mötet kommer att hållas per telefon på följande nummer:

Telefonnummer: +46 851999030

Kvartalsrapporten kommer att finnas tillgänglig på Bactiguards hemsida från och med fredagen den 25 april 2014.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Järrsten
CFO
Mobil: 0725-500 089

Bactiguard är ett svenskt medicinteknikföretag som utvecklar, tillverkar och exporterar ett patenterat ytskikt som motverkar bakterietillväxt på sjukvårdsprodukter. Företagets teknologi förhindrar vårdrelaterade infektioner och bidrar till lägre vårdkostnader och minskad antibiotikaanvändning. Bactiguard-behandlade urinvägskatetrar är marknadsledande i USA och Japan, och de senaste åren har bolaget tagit fram en egen produktportfölj med behandlade katetrar för urin-, luft- och blodvägar. Bactiguard är inne i en stark expansionsfas med fokus på nya marknader i EU, Mellanöstern, Asien och Sydamerika. Företaget har ca 60 anställda med huvudkontor i Stockholm och produktionsanläggningar i Markaryd och Malaysia.