Nionde året för Bactiguard på Arab Health

Arab Health
Cecilia Edström
BIP Foley catheter latex

För nionde året i rad finns Bactiguard på plats på Arab Health, som är en av världens största kongresser för hälso- och sjukvården. Intresset för förebyggande och infektionshämmande lösningar för vårdrelaterade infektioner växer explosionsartat, i takt med det globala hotet av multiresistenta bakterier och antibiotikaresistens.

Arab Health går av stapeln i Dubai den 25 – 28 januari 2016 och har drygt 130 000 besökare från 160 länder. I utställningen finns omkring 4 000 utställare, som visar de senaste innovationerna inom sjukhus-, medicinsk- och medicinteknisk utrustning. 36 länder har egna paviljonger. Business Sweden är värd för den svenska paviljongen, som samlar ett antal svenska företag, som visar nya lösningar för globala hälsoproblem.

För Bactiguard är Arab Health ett av årets viktigaste möten givet att Mellanöstern är företagets största marknad. Efter åtta år har man etablerat en egen arena och besökarna förväntar sig nu att hitta Bactiguards lösning för infektionsprevention i Saeed Hall 3/S3A50.

Vi är stolta över den starka position vi har byggt upp i den här regionen. Arab Health är ett viktigt forum för oss där vi får träffa, nätverka och etablera viktiga relationer. Alla grupper är representerade här och vi får möjlighet att möta både sjukvårdspersonal, kunder och partners, säger Cecilia Edström, Head of Sales and New Business.

Vårdrelaterade infektioner är ett allvarligt globalt hot, som årligen drabbar miljontals människor runt om i världen och leder till hundratusentals dödsfall. I Mellanöstern är intresset stort för Bactiguards infektionshämmande lösning, som minskar antalet vårdrelaterade infektioner avsevärt.

Under dessa dagar i Dubai passar Bactiguard på att samla sina distributörer i regionen för ett gemensamt möte. Dels för att ytterligare stärka relationerna och dels för att gemensamt förse alla distributörer med nya marknadsförings- och säljverktyg. Arab Health blir en given plattform för att utbyta erfarenheter och kunskap för att öka försäljningen. 2016 kommer företaget för första gången att dela ut priser för bästa försäljning och bästa enskilda säljinsats.

Ulrika Berglund, Head of External Affairs, mobil: 46 708 800 407