Ny stororder från Kina

Bactiguard har mottagit en tredje stororder från Kina omfattande 100 000 infektionshämmande urinkatetrar, som levereras i juni och genererar intäkter på ca 3 miljoner kronor.

Vi har mottagit en tredje stororder från vår distributör Jian An Pharmaceuticals. Ordern är på 100 000 infektionshämnade urinkatetrar (BIP Foley) och därmed lika stor som de två första ordrar som mottogs efter produktgodkännandet i Kina och levererades under 2016. Ordern kommer att levereras omgående och genererar intäkter om cirka 3 miljoner kronor i andra kvartalet 2017.

”Försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter pågår nu i ett stort antal provinser och vi ser den nya storordern som en bekräftelse på att behovet och intresset för Bactiguards infektionsförebyggande lösningar är stort i Kina.” säger Johan Rugfelt, COO.

Denna information är sådan information som Bactiguard Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2017-06-30, kl. 08.00

Johan Rugfelt, COO, mobil +46 708 724 739