Ny stororder från Kina

Bactiguard har mottagit en ny stororder från Kina omfattande 100 000 infektionshämmande urinvägskatetrar.

Vi har mottagit en stororder från vår distributör i Kina, Jian An Pharmaceuticals. Ordern är på 100,000 infektionshämnade urinvägskateterar (BIP Foley), samma antal som den första order som mottogs i början av året. Ordern kommer att levereras under Q4 2016 och kommer att generera intäkter om cirka 3 miljoner kronor i samband med leverans.

“Försäljnings- och marknadsföringsaktiviteterna i Kina pågår med hög intensitet. Vår distributör är på god väg att få igång försäljning till de första 100 sjukhusen och är i behov av att fylla på sitt lager. Vi ser denna nya order som en bekräftelse på att Kina utgör en mycket stor potential för Bactiguard.”, säger Cecilia Edström Vice President Sales & New Business.

Informationen är sådan som Bactiguard Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom genom nedanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande 2016-11-07, kl. 08.00.

Johan Rugfelt, COO  +46 708 724 739