Nya Team Bactiguard

IMG 3862

Good to Great Tennis Academy och det svenska medicintekniska bolaget Bactiguard AB offentliggjorde idag att de utvecklar sin tennissatsning med en satsning på yngre 13-14 års killar. Tillsammans kommer Good to Great Tennis Academy och Bactiguard skapa ett nytt Team Bactiguard som består av fem lovande tennisspelare i Sverige.

Satsningen kommer att ske i minst fem år där killarna kommer att ha Robin Brage och Martin Öhrman som ansvariga coacher. Bactiguard möjliggör att Good to Great Team Bactiguard kan träna med ett helhetsupplägg inom tennis, fys och ett medicinskt nätverk kopplat till teamet. Team Bactiguard spelarna hävdar sig bra internationellt och satsningen innebär att de får träna och tävla i en miljö i världsklass. Spelare från ursprungliga Team Bactiguard som Elias Ymer, Mikael Ymer, Daniel Windahl och Fred Simonsson har alla spelat och representerat Sverige i Davis Cup.

”Vi ser en mycket intressant generation spelare i 13-14 års åldern i Sverige där flera hävdar sig bra internationellt” säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great Tennis Academy som fortsätter, ”vi har en bra konkurrenssituation i Sverige med denna generation som innebär att de kan sporra och hjälpa varandra mot riktigt stora internationella framgångar”

Bactiguards VD Christian Kinch har varit tennisintresserad sen barndomen och säger:

“Kombinationen att kunna ta fram några av världens bästa tennisspelare och samtidigt inspirera andra ungdomar att satsa på hälsa och idrott är målsättningen med den här unika satsningen. Vi är mycket imponerade av de här unga spelarna och vill hjälpa dem att förverkliga sina drömmar” säger Christian Kinch

Spelarna i Team Bactiguard är:

Isac Strömberg

Född:             2003

Meriter:
Vinst Next Generation Cup P15, 2017 ( ett år ung)

Vinst Båstad Tennis  P14, 2017

Lag EM final för Sverige

Arslan Temirhanov

Född:             2003