Samhall blir partner när Bactiguard växer

Avtalssignering Samhall

Det svenska medtechbolaget Bactiguard och Samhall AB har slutit ett avtal om bemanning av Bactiguards nya huvudkontor och produktions- och forskningsanläggning i Botkyrka. Avtalet löper över minst 10 år och innebär att Samhalls medarbetare kommer att arbeta vid tillverkningen av Bactiguards högteknologiska produkter.

Bactiguard kommer till hösten att samordna företagets verksamhet till nya lokaler i Botkyrka. Bactiguard expanderar och investerar för ökad produktion i Sverige, till skillnad från många andra företag inom life science som flyttar från Sverige.

– Jag är väldigt stolt över vårt samarbete med Samhall där vi tillsammans tar ett samhällsansvar. Samhalls medarbetare kommer bidra till att säkerställa kvalitén av våra högteknologiska produkter inom infektionskontroll. Det känns extra bra att som svenskt företag att kunna gå mot strömmen och satsa på produktion på hemmaplan som skapar sysselsättning, säger Christian Kinch, styrelseordförande och huvudägare i Bactiguard.

– Även jag är jätteglad över det här samarbetet. Samhall tar nu ett rejält kliv framåt och visar att vi även kan leverera i framtidsbranscher som life science och medicinteknik. Med det här samarbetet gör vi upp med många gamla föreställningar om Samhall, säger Monica Lingegård, vd på Samhall.

Monica Lingegård, vd Samhall, Christian Kinch, huvudägare och styrelseordförande Bactiguard och Johan Rugfelt, CEO Bactiguard.

Linda Nyberg, kommunikationschef på Bactiguard
linda.nyberg@bactiguard.se, Tel: 08-440 58 80