Ett fantastiskt år för Team Bactiguard 2012

För första gången sedan 2001 fick Sverige i JEM en vinnare i singel i form av TEAM BACTIGUARDS Mikael Ymer. Mikael slutade året som nummer 1 i Europa. Mikaels bror Elias Ymer gick från 400 i världen till en plats bland de 10 bästa 18 åringarna i världen (Elias är bara 16 år) och var i final i prestigefyllda Orange Bowl som räknas som inofficiella VM för juniorer. Nu börjar ett nytt spännande år för killarna i teamet där det så smått kommer att börja spelas seniortennis.

Christian Kinch, VD på Bactiguard ”Ett fantastiskt år för Team Bactiguard 2012. När vi bestämde oss för att gå in och stötta Good to Great hade jag inte vågat drömma om de här fantastiska framgångarna såväl nationellt som internationellt. Jag är oerhört stolt och imponerad. Jag hoppas att Team Bactiguard kommer fortsätta inspirera och motivera andra ungdomar under 2013.”

Läs mer om Bactiguards satsning på de lovande tennisjuniorerna på www.bactiguard.se och www.goodtogreatworld.com

Presskontakt:
Linda Nyberg, PR och Kommunikationsdirektör, Bactiguard
linda.nyberg@bactiguard.se
www.bactiguard.se

Bactiguard är ett snabbt växande svenskt medicinteknikföretag, som tillverkar och exporterar ett patenterat ytskikt för infektionskänsliga produkter. Bactiguard®-behandlade urinvägskatetrar är marknadsledare i USA och Japan, länder med stora krav på sin sjukvård. Bactiguard har de senaste åren expanderat sin verksamhet till nya marknader, såsom EU, Kina och Mellan Östern, med ett starkt fokus på forskning och utveckling. Bactiguards portfölj omfattar dels BIP CIP – ett koncept för infektionskontroll samt katetrar belagda med Bactiguard®-ytan för urin-, luft och blodvägar.