Villkorsändringen avseende Bactiguards obligationslån godkänd

Den 10 april 2014 kallade Bactiguard fordringshavarna i bolagets obligationslån 2011/2016 till fordringshavarmöte för att besluta om en föreslagen villkorsändring. Genom ett skriftligt omröstningsförfarande, som avslutades den 8 maj 2014, har fordringshavarna godkänt villkorsändringen. De nya villkoren gäller därmed från och med den 8 maj 2014.

Bactiguard kommunicerade i februari 2014 att en process påbörjats för att utvärdera förutsättningarna för att notera bolagets aktier på NASDAQ OMX Stockholm inom 18 månader. Obligationsvillkoren innehåller en begränsning att genomföra ägarförändringar i bolaget. För att möjliggöra en vidare ägarspridning av bolagets aktier har definitionen av kontrollägarskifte i obligationslånevillkoren ändrats till att endast avse förändringar i röstinnehav. Efter villkorsändringen innebär obligationsvillkoren en begränsning för nuvarande huvudägare att minska sitt sammanlagda innehav under 50 procent av rösterna i bolaget.

Informationen är sådan som Bactiguard Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-05-08, kl 17.00.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Järrsten – CFO
fredrik.jarrsten@bactiguard.se